Bitumen in asfalt
Besedi bitumen in asfalt izhajata iz stare grščine in latinščine in sta nekdaj obe označevali črno, lepljivo, gosto in viskozno snov, ki jo je bilo mogoče najti ponekod v naravi. Danes to snov v večini evropskih držav imenujemo bitumen, asfalt pa je zmes bitumna z agregatom (kamenjem, prodom, peskom), ki jo uporabljamo za tlakovanje cest. V mednarodnem poslovanju včasih pride do nesporazumov zato, ker v nekaterih jezikih (npr. ameriška angleščina, ruščina…) asfalt pomeni to, kar v Evropi pomeni bitumen, snov za tlakovanje cest pa imenujejo asfaltni beton.
Besedi bitumen in asfalt izhajata iz stare grščine in latinščine in sta nekdaj obe označevali črno, lepljivo, gosto in viskozno snov, ki jo je bilo mogoče najti ponekod v naravi. Danes to snov v večini evropskih držav imenujemo bitumen, asfalt pa je zmes bitumna z agregatom (kamenjem, prodom, peskom), ki jo uporabljamo za tlakovanje cest. V mednarodnem poslovanju včasih pride do nesporazumov zato, ker v nekaterih jezikih (npr. ameriška angleščina, ruščina…) asfalt pomeni to, kar v Evropi pomeni bitumen, snov za tlakovanje cest pa imenujejo asfaltni beton.
Asfaltne baze
Priprava asfalta je postopek, pri katerem se v ustreznem razmerju mešata agregat in bitumen ter dodajajo razni dodatki. Poteka v industrijskem obratu, ki se imenuje asfaltna baza.
Asfaltne baze delimo po več kriterijih.
Stacionarne asfaltne baze so postavljene na določeno mesto in z asfaltom oskrbujejo okolico v radiju nekaj deset do sto kilometrov. Mobilne asfaltne baze so izdelane tako, da jih je mogoče v kratkem času premestiti iz ene lokacije na drugo in tako slediti potrebam odjemalcev.
Po načinu proizvodnje asfalta razlikujemo kontinuirane in saržne postopke. Pri kontinuiranem se proizvedeni asfalt odjema ves čas, saržne pa izdelujejo asfalt po etapah v količini, ki jo zahteva naročnik.
Glavni del asfaltne baze je mešalni boben z gorilnikom za segrevanje bitumna, okrog njega pa so razmeščeni transportni sistemi (horizontalni transportni trakovi, vertikalni elevatorji), sušilni bobni, vibracijska sita, filtri, silosi in rezervoarji.
Pomemben podatek vsake asfaltne baze je njena proizvodna kapaciteta, ki jo podajamo v tonah proizvoda na uro.
Priprava asfalta je postopek, pri katerem se v ustreznem razmerju mešata agregat in bitumen ter dodajajo razni dodatki. Poteka v industrijskem obratu, ki se imenuje asfaltna baza.
Asfaltne baze delimo po več kriterijih.
Stacionarne asfaltne baze so postavljene na določeno mesto in z asfaltom oskrbujejo okolico v radiju nekaj deset do sto kilometrov. Mobilne asfaltne baze so izdelane tako, da jih je mogoče v kratkem času premestiti iz ene lokacije na drugo in tako slediti potrebam odjemalcev.
Po načinu proizvodnje asfalta razlikujemo kontinuirane in saržne postopke. Pri kontinuiranem se proizvedeni asfalt odjema ves čas, saržne pa izdelujejo asfalt po etapah v količini, ki jo zahteva naročnik.
Glavni del asfaltne baze je mešalni boben z gorilnikom za segrevanje bitumna, okrog njega pa so razmeščeni transportni sistemi (horizontalni transportni trakovi, vertikalni elevatorji), sušilni bobni, vibracijska sita, filtri, silosi in rezervoarji.
Pomemben podatek vsake asfaltne baze je njena proizvodna kapaciteta, ki jo podajamo v tonah proizvoda na uro.

Proizvodi podjetja BETAS
Podjetje BETAS izdeluje, dobavlja in montira naslednjo opremo: - stacionarne asfaltne baze kapacitete 50 – 320 t/h,
- polmobilne asfaltne baze kapacitete 50 – 320 t/h,
- polmobilne betonarne kapacitete 25 – 100 m3,
- transportni sistemi kapacitet 15 – 400 t/h,
- vertikalni transportni sistemi - elevatorji,
- horizontalni transportni sistemi – polžni in tračni transporterji,
- sušilni bobni kapacitet 50 – 400 t/h,
- vibracijska sita kapacitet 50 – 350 t/h,
- vrečasti filtri kapacitet 50 – 320 t/h,
- rezervoarji za bitumen in emulzije kapacitet 20 – 100 m3,
- silosi za polnilo in cement kapacitet 20 – 80 m3,
- silosi za asfalt kapacitet 30 – 340 t,
- silosi za frakcije kapacitet 12 – 200 t.
Podjetje BETAS izdeluje, dobavlja in montira naslednjo opremo: - stacionarne asfaltne baze kapacitete 50 – 320 t/h,
- polmobilne asfaltne baze kapacitete 50 – 320 t/h,
- polmobilne betonarne kapacitete 25 – 100 m3,
- transportni sistemi kapacitet 15 – 400 t/h,
- vertikalni transportni sistemi - elevatorji,
- horizontalni transportni sistemi – polžni in tračni transporterji,
- sušilni bobni kapacitet 50 – 400 t/h,
- vibracijska sita kapacitet 50 – 350 t/h,
- vrečasti filtri kapacitet 50 – 320 t/h,
- rezervoarji za bitumen in emulzije kapacitet 20 – 100 m3,
- silosi za polnilo in cement kapacitet 20 – 80 m3,
- silosi za asfalt kapacitet 30 – 340 t,
- silosi za frakcije kapacitet 12 – 200 t.